This is default featured slide 1 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 2 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 3 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

This is default featured slide 5 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

25 April 2013

Tanda mata



















Terima kasih Fatin Aisyah Adam menghadiahkan
jug ni untuk kami berdua CF & CA

Fatin adalah pelajar batch 4/2012
kursus Pengurusan Pejabat
sesi September 2012 - Februari 2013

Untung jadi cikgu ni saban sesi
ada saja hadiah yang diberikan oleh
anak murid. Tak lupa juga
juadah dari negeri masing-masing.

Apa pun terima kasih sekali lagi :)

24 April 2013

Terus Diuji












Bulan ni, bulan ujian teruskan melangkah
DIA ada bersama kita, tinggal lagi antara
kita yakin atau tidak saja.


Tiada kata..














Agak terlalu lama untuk kemas kini blog ni
walaupun setiap hari ada cerita baru
tetapi tidak semua boleh dibukukan di laman
blog ini, doakan CF agar terus memberi
sumbang bakti sebelum menutup mata.

18 April 2013

Tanda-Tanda Sakit Di Badan


AsSalam,
awal pagi CF dah terjah facebook mencari sesuatu yang bermanfaat boleh dikongsikan bersama rakan pembaca. 


Tertarik dengan artikel ini : Tanda-Tanda Sakit Di Badan = Suatu Keajaiban Yang Wajib Anda Tahu! Artikel ini dikongsikan oleh rakan facebook Mohd Rizal Othman dan disediakan oleh :



Pn. Rusnani Omar
Penolong Pendaftar
Unit Keselamatan & kesihatan Pekerjaan
Universiti Malaysia Perlis.

Tanda-tanda sakit di badan memberi beberapa maksud tertentu. Kebanyakan orang salah faham akan perkara ini. Bacalah keterangan di bawah supaya anda memahaminya. Info di bawah ini antara info yang terbaik.

Tanda-tanda sakit yang selalu kita rasakan berhubung kait dengan fungsi badan yang lain. Bacalah untuk menilai sejauh mana kesihatan diri anda kerana informasi ini cukup bagus sebagai bahan rujukkan. Apa apa pun, kalau ada masalah dengan tubuh badan cepat-cepat lah pergi ke klinik atau hospital walaupun sakit hanya datang sekejap saja kerana mungkin dengan datang sekejap adalah untuk memberi clue/hint yang kita ni sebenar nya sakit.


1. MATA (Bertindak balas dengan keadaan hati).

i) Mata menjadi merah : Hati mengandungi paras toksin yang tinggi. Mata menjadi merah menandakan badan kita sedang dalam proses pembuangan toksin.

ii) Mata menjadi kabur : Sering berlaku pada waktu pagi. Menandakan proses penyeimbangan hati sedang berlaku.

iii) Keluar tahi mata : Fungsi hati lemah, pembuangan toksin sedang berlaku. Ini juga menunjukkan badan mengandungi asid berlebihan.

iv) Keluar air mata : Gangguan emosi yang bersangkut dengan hati atau bebanan kerja

v) Ketegangan mata dan kelopak : Tekanan perasaan kerana tidak puas hati atau bebanan yang berat.


2. HIDUNG (Hidung mempunyai hubungan rapat dengan paru-paru dan kerongkong).

i) Selesema : Proses pembuangan toksin di bahagian kerongkong. Badan mengandungi asid berlebihan (biasanya suhu badan meningkat).

ii) Hidung sumbat : Paru-paru mengandungi toksin yang berlebihan. Proses menyeimbangkan masalah alahan hidung.

iii) Bersin

a. Proses membuang toksin di bahagian kerongkong.

b. Proses menyeimbangkan masalah alahan hidung.


3. BATUK

a. Batuk keluar kahak : Proses membuang toksin di bahagian kerongkong.

b. Batuk tanpa kahak : Paru-paru mengandungi toksin yang berlebihan. Biasanya kahak pekat keluar selepas beberapa hari memakan RG.

c. Batuk dan berasa gatal di kerongkong : Proses membuang toksin di bahagian kerongkong dan paru-paru, biasanya berlaku pada orang yang banyak merokok atau terdedah kepada udara yang tercemar.

14 April 2013

8 Sifat-sifat Wanita Yang Buatkan Lelaki Tidak Cari Yang Lain!!


1. Keanak-anakan

Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki.

Mereka berasa terhibur dengan keletah kamu.

Tetapi tentulah bukan sifat keanak-anakan yang melampau dan menyakitkan hati (mengada2) tetapi sikap keanak-anakan yang menyenangkan.

2. Penuh Pengertian

Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya.

Sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan,memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya.

Contohnya ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh bukan- bukan sebaliknya cuba mengerti segala persoalannya.

3. Menghargai


Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki.

Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut, lelaki suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan.

Penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga.

4. Menjaga Penampilan

Lelaki menyukai wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik.

Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya.

Dia akan murah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya.

Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yg menyebabkan lelaki lain juga menyukainya.

Dan pasti memakai pakaian menutup aurat.

Lelaki mana mahu berikan tubuh badan orang yang di sayangi itu mejadi tatapan umum???

5. Pandai berbicara

Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual.

Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya.

Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik.

Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik.

Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka.

6. Pandai Bergaul dan Menyesuaikan Diri

Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki.

Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda.

Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri.

Dia mudah di ajak ke mana saja dan tidak kekok samada di bandar atau di kampung.

7. Menghormati Diri Sendiri

Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika.

Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yang baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya.

Jadi dia tahu apa yg dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya.

Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.

8. Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yang susah, sayangkan kanak-kanak dan tidak memilih bulu.

Kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia.

Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah & mempesona…aura seorang perempuan!

















kredit dan Terima kasih Kak Alynn Alina 

12 April 2013

TAKDIRMU

Ya Allah, Jika suatu saat aku KEHILANGAN harapan dan tujuanku, Berikan aku KEYAKINAN bahawa TAKDIRMU adalah LEBIH BAIK daripada apa yang aku inginkan dan impikan.. KAU DAMAIKAN hatiku untuk menerima TAKDIRMU kerana aku YAKIN dan PERCAYA perancanganMu yang terbaik dan TERINDAH untuk diriku. - FB Kak Alynn Alina


untuk anda yang masih bujang | JODOH itu rahsia ALLAH..

☻♥☻
/ /
.||. ||.
...
SEKUAT mana kita setia
SEHEBAT mana kita merancang
SELAMA mana kita menunggu
SEKERAS mana kita bersabar
SEJUJUR mana kita menerima

•.• Jika ALLAH Tidak Menulis JODOH Kita Bersama dia.. Kita Tetap Tidak Akan Bersama Dengannya •.• ..

Kerana tulang rusuk dan pemiliknya TAKKAN PERNAH tertukar dan akan bertemu PADA WAKTUNYA.. InsyaAllah

selamat malam rakan sahabat :)














8 April 2013

Psychology of Colors ...


Find out what your favourite color 
(You can choose maximum 2 colors) 
is saying and how true it is for u?? 
Kindly share your expression through comments.

Credit : FB Usefulinfo

7 April 2013

Tutorial : Cara Guna Software CF & The Touch Typing

AsSalam Ahad,

Terima kasih bagi anda yang telah menggunakan software CF & The Touch Typing.
Bagi pelajar IPM Munshi yang masih belum memulakan latihan.
CF turunkan langkah demi langkah.

LANGKAH PERTAMA :

Sila klik di pendrive cari arahan ini


LANGKAH KEDUA :





Anda dibekalkan software ini sepanjang
Latihan Kerjaya Pengurusan / Kesetiausahaan



LANGKAH KETIGA :
Sila ikuti arahan seterusnya.



















LANGKAH KEEMPAT :
Lakukan arahan delete sehingga tamat lesson.























LANGKAH KELIMA :
Proses memasukan latihan baru telah bermula.



















LANGKAH KEENAM :
Buka semula pendrive cari arahan ini.







LANGKAH KETUJUH :
Masukkan nama latihan di Lesson Name
& latihan yang bakal anda taip.
Kemudian klik Save.























LANGKAH KELAPAN :
untuk memulakan latihan di peringkat ini
anda perlu tutup tetingkap 'close window'
kemudian open semula klik di BONUS pilih
CF & The Touch Typing. Sedia untuk memulakan
latihan.

Software ini akan berfungsi dengan latihan baru
setelah anda close window.












LANGKAH KESEMBILAN : AKHIR
Setelah anda siap untuk latihan ini, anda akan diberi
markah seperti berikut :

Keterangan 
Accuracy (allows backspace)
dimana anda telah mendapat markah bersih
100.00 percent (kira tiada kesalahan)

True Accuracy 100.00 percent
bagi markah ini ia mempengaruhi markah
Accuracy diatas.

Keystrokes per minute 210.42
anda mampu menaip dalam tempoh
seminit dengan 210.42 kepantasan

Words per minute 49.84
markah yang diperlukan adalah 40 sahaja
so 40 tu bermaksud 40 PSM





2013 CF mencari rekod baru dengan kepantasan
2300 patah perkataan = 42 PSM
dalam tempoh 10 minit

untuk rekod 2200 telah dicapai
oleh pelajar batch 4/2012

mengikut rekod peringkat sijil adalah
Taipskrip 1500 patah perkataan = 30 PSM
Manuskrip 1250 patah perkataan = 25 PSM

Tak salahkan kita dapat lebih dan sepatutnya
sebab latihan yang dibuat berulang kali
insya Allah kita juga mendapat hasil yang sama.

Apa pun selamat menaip .. menaip dengan
kaedah 10 jari yang tepat dan betul

CF selalu gelarkan bagi anda yang telah
mengikuti kelas CF ..malas gunakan teknik yang betul
anda adalah menaip secara HARAM.

Haa.. kelas kau jahh.. kaedah dan teknik
dah dipelajari.. tapi masih berdalih.

Sebarang pertanyaan sila PM
CF Nur Farizan Nasir 


6 April 2013

[PROMO] Pakej Perkahwinan Butik Pengantin Comel 2013


PAKEJ SERI RATU
( RM 3800 SAHAJA)
3 BUAH PELAMIN - 1 PANEL( 3 BUAH) ATAU YANG SEUMPAMANYA
- LEBAR 24-30 KAKI
- 5 SET BAJU ( P & L)
-2 KALI SOLEK
-RED CARPET
- 2 SET WALKAWAY
-HIASAN MEJA MAKAN TERMASUK BACKDROP - 12 ORG MAKAN-FOC: BALUT KERUSI BANQUET
- 1 SET KERUSI MAKAN PENGANTIN
-GERBANG
- PELBAGAI AKSESORI
- PAR DAN ALAS
-INAI

TERMASUK: HADIAH UNTUK ANDA...
1) PAKEJ FOTOGRAFI 3 ROLL 4R-120 KEPING
- EXCLUSSIF STICKY ALBUM
- 8R -5 KEPING
-UNLIMITED SHOTS
- COVER NIKAH DAN SANDING ( 2 HARI)
-2 FOTOGRAFER ( BOLEH REQUEST LELAKI /PEREMPUAN)

2) FREE SHOOTING OUTDOOR
-PADA HARI ISNIN
- FREE MAKE UP
FREE 1 SET BAJU L/P


PAKEJ SERI COMEL
RM 2750 - box 3 panel @latest design)- servis 2 hari
~ gerbang, love – saiz
~ pelamin crown besar /pelamin box 3 panel/ latest design
~ set bilik crown dan cadar ,
~ scallop meja makan + tirai belakang dan balut kerusi, serta hiasan canopy pengantin ( 12 balut kerusi disediakan)
~ 4 pasang baju (nikah, sanding , potong kek dn baju bertandang), ( kot, tie dan kemeja disediakan)
~ 1 set baju persalinan
~ 2x solekan ( nikah dan sanding)
~ lakaran inai
FOC: aksesori pengantin dan aksesori pelamin
FOC: pahar, perenjis, alas baki, baki, payung, bunga tangan
{hanya payung dan bunga tangan untuk sambut menantu disediakan}

BONUS:
FOTOGRAFI (3 ROLL)
* 3 Roll 4R + 1 sticky Album -120 keping
*DVD gambar- unlimited snapshots
* Edit Gambar 8R 5 keping
* termasuk outdoor fotografi (SEKITAR RUMAH)


PAKEJ SERI MANJA
RM 1800- box 1 panel
~ gerbang love - besar
~ pelamin box 1 panel atau seumpamanya
~ set bilik crown dan cadar ,
~ scllaop meja makan + tirai belakng + balut kerusi banquet 12 helai
~ 3 pasng baju (nikah, sanding , potong kek)
~ 2x solekan (nikah dan sanding)
FOC : aksesori pengantin dan aksesori pelamin
FOC : alas baki, payung, bunga tangan dll.


PAKEJ EKONOMI
(RM 950 - box )
~ pelamin box 1 panel
~ 1pasang baju L & P- tudung dan tanjak
~ payung, bunga tangan, alas baki
Catatan: tiada lampu stand di kiri dan kanan ( sewa asing RM 50).

SET BERTUNANG - ( RM 380/RM500 - box)
~tirai bertunang, ,
~baju P,, alas baki , alas nikah

maklumat lanjut layari www.weddingpengantin.blogspot.com












3 April 2013

Tak senang dengan bunyi bulp .. bulp di facebook ?

Memang suka sangatkan si MarkSukeBurger ni mengubah suai facebook dia tu kan.. terkini setiap mesej ada bunyi pulak..ingatkan hanya di ruang chat ada bunyik.. di setiap Nofications pun adoo.. jom lah kita hapuskan buat seketika bunyik ni ..

Langkah Pertama :











Langkah Kedua :






Langkah Ketiga :

Kosongkan bahagian 'Play a sound when each new notification is received'
kemudian klik Save Changes









Langkah Keempat : 






Sebarang pertanyaan PM CF