Follow Us @soratemplates

30 September 2014

Keputusan Ujian Akhir Kecekapan Menaip K2/2014

Tuesday, September 30, 2014 0 Comments



Tahniah kepada pelajar sesi April 2014 hingga September 2014 kerana telah menamatkan kursus dengan jayanya.


 


Berikut disertakan Ujian Akhir Kecekapan Menaip



1.  Nor Shahida binti Rusli

SK-PP 02/5921/14



Taipskrip

932 Patah Perkataan

19 PSM



Manuskrip

873 Patah Perkataan

17 PSM




2.  Nurfarhana binti Kamaruzaman

SK-PP 02/5922/14



Taipskrip

1058 Patah Perkataan

21 PSM



Manuskrip

1067 Patah Perkataan

21PSM




3.  Fatin Nor Syahirah binti Zulkefli

SK-PP 02/5923/14



Taipskrip

1106 Patah Perkataan

22 PSM



Manuskrip

1179 Patah Perkataan

24 PSM




4.  Nur Jannatun Farhana binti Che Zamani

SK-PP 02/5924/14



Taipskrip

1270 Patah Perkataan

25 PSM



Manuskrip

1289 Patah Perkataan

26 PSM




5.  Nur Nasihah binti Abdul Samad

SK-KS 02/5925/14



Taipskrip

1674 Patah Perkataan

33 PSM



Manuskrip

1759 Patah Perkataan

35 PSM




6.  Najiah binti Zanial@Zainal

SK-KS 02/5926/14



Taipskrip

1551 Patah Perkataan

31 PSM



Manuskrip

1541 Patah Perkataan

31 PSM




7.  Nurazah binti Sazali

SK-PP 02/5928



Taipskrip

1151 Patah Perkataan

23 PSM



Manuskrip

1199 Patah Perkataan

24 PSM




8.  Nursuhaili binti Ab.Rahman

SK-PP 02/5929/14



Taipskrip

1279 Patah Perkataan

26 PSM



Manuskrip

1358 Patah Perkataan

27 PSM




29 September 2014

Keputusan Kecekapan Menaip

Monday, September 29, 2014 0 Comments
Bismillah,

Selamat Pagi masih di mood bulan peperiksaan. 


Kami di unit Pengurusan Pelajar sedang bertungkus-lumus menyiapkan beberapa lagi tugasan akhir sebelum esok (hari terakhir) pelajar Pengurusan Pejabat & Kesetiausahaan sesi April 2014 hingga September 2014 menamatkan kursus dan seterusnya menjalani Latihan Industri.

Berikut senarai pelajar yang menduduki Ujian Menaip pada 23/09/2014 yang lalu.
























1.  Nor Shahida binti Rusli
SK-PP 02/5921/14

Taipskrip
899 Patah Perkataan
18 PSM

Manuskrip
938 Patah Perkataan
19 PSM


2.  Nurfarhana binti Kamaruzaman
SK-PP 02/5922/14

Taipskrip
1069 Patah Perkataan
21 PSM

Manuskrip
1019 Patah Perkataan
20 PSM


3.  Fatin Nor Syahirah binti Zulkefli
SK-PP 02/5923/14

Taipskrip
1341 Patah Perkataan
27 PSM

Manuskrip
1278 Patah Perkataan
26 PSM


4.  Nur Jannatun Farhana binti Che Zamani
SK-PP 02/5924/14

Taipskrip
1358 Patah Perkataan
27 PSM

Manuskrip
1255 Patah Perkataan
26 PSM


5.  Nur Nasihah binti Abdul Samad
SK-KS 02/5925/14

Taipskrip
1624 Patah Perkataan
32PSM
Manuskrip
1856 Patah Perkataan
37 PSM


6.  Najiah binti Zanial@Zainal
SK-KS 02/5926/14

Taipskrip
1559 Patah Perkataan
31 PSM

Manuskrip
1506 Patah Perkataan
30 PSM


7.  Nurazah binti Sazali
SK-PP 02/5928

Taipskrip
1186 Patah Perkataan
24 PSM

Manuskrip
1128 Patah Perkataan
23 PSM


8.  Nursuhaili binti Ab.Rahman
SK-PP 02/5929/14

Taipskrip
1237 Patah Perkataan
25 PSM

Manuskrip
1192 Patah Perkataan
24 PSM


Nantikan esok 29/09/2014 jam 10 pagi serahan Surat Akuan Menaip sepanjang kursus. Wajib hadir tau!



Teruskan usaha anda sebelum petang esok adalah hari PEPERIKSAAN AKHIR MENAIP. Penentu keputusan di dalam Sijil Pengurusan Pejabat / Kesetiausahaan.



Nak sertai Pengambilan Kursus Kerjaya Pengurusan Pejabat untuk November 2014?

DAFTAR Online di www.ipmmunshi.com atau anda boleh datang sendiri ke pejabat kami. Maklumat lanjut hubungi 09-553 1036 / 011-1511 6182 ‪#‎PengambilanNov2014‬ ‪#‎IPMMunshi‬ ‪#‎Kuantan‬


 
Related Post :
Latihan Kecekapan Menaip
Pengambilan Kursus November 2014

25 September 2014

Sabarrrr...

Thursday, September 25, 2014 2 Comments
Ada yang dah tak sabar nak balik kerja?

Sabarrrr... :D 




Jom rehatkan minda seketika ya.. 




23 September 2014

Daftar Pengambilan November 2014

Tuesday, September 23, 2014 2 Comments


 
Tahniah! Nur Izati (tengah) telah BERJAYA mendaftar untuk sesi Pengambilan November 2014 hari ini. 

Ibu Nur Izati (kanan sekali), Puan Maimon telah berkhidmat selama 31 tahun dalam bidang Pentadbiran turut menyokong anaknya untuk belajar dalam bidang yang sama.


Tahniah Nur Izzati! Anda buat pilihan yang terbaik!
Anda bila lagi?


Nak sertai Pengambilan Kursus Kerjaya Pengurusan Pejabat untuk November 2014?

DAFTAR Online di www.ipmmunshi.com atau anda boleh datang sendiri ke pejabat kami. Maklumat lanjut hubungi 09-553 1036 / 011-1511 6182 ‪#‎PengambilanNov2014‬ ‪#‎IPMMunshi‬ ‪#‎Kuantan‬

22 September 2014

Latihan Kecekapan Menaip Berkomputer

Monday, September 22, 2014 2 Comments
Typing Test
Visit the Typing Test and try!


Selamat Malam,

CF telah sediakan satu laman web untuk memudahkan anda untuk membuat latihan kecekapan menaip secara berkomputer. 

Terdapat lebih 40 bahasa dipaparkan di laman web ini. Bagi memudahkan anda untuk menaip dalam Bahasa Melayu

Jom klik button ini KLIK SINI 


Selamat menduduki ujian akhir esok
CF doakan yang terbaik untuk anda ya:) 

Rehat dulu esok kerja 
 

20 September 2014

Hotel Paip Unik Di Pahang Dan Pertama Di Malaysia!

Saturday, September 20, 2014
Bismillah,

Macam ada bau je nak pergi  bercuti! Wah wah pasti seronok kan dapat bercuti ke tempat pilihan kita, cuti-cuti Malaysia lah kan .. 

Haa ni ada satu cerita, tak kurang menarik jugak lah kan 



Inilah Hotel Paip Unik di Pahang dan PERTAMA DI MALAYSIA!

Inilah tempat penginapan di buka di Sungai Lembing, Pahang iaitu Time Capsule Retreat. Hotel mini ini mempunyai 8 buah bilik hotel yang dibina di dalam
kolong konkrit. Setiap bilik dilengkapi sistem penghawa dingin bagi memastikan keselesaan anda. Tandas dan bilik mandi dikongsi bersama

Time Capsule Retreat mengenakan caj yang berpatutan di rumah rehat mereka. Di rumah kotej, terdapat dua jenis bilik iaitu bilik Standard untuk dua orang. Bilik Superior pula boleh memuatkan empat orang pengunjung.


















Pasti nak tau kan di mana lokasi ini, jom datang kat SINI

Gambar koleksi 




  
Selamat Merancang Cuti Anda !





TQ Support Fanpage NUR HimalayanSalt HQ ❤ 





19 September 2014

Pengalaman Bekerja di Pusat Tenun Pahang Di Raja Felda

Friday, September 19, 2014 4 Comments
Seronok rasanya bila tengok anak didik CF menjadi antara pekerja di Pusat Tenun Pahang Di Raja Felda  atau nama singkatannya PTPF.

Alhamdulillah apabila disusun perjalanan hidup ini semuanya adalah rezeki. Kalau Ain tak stop nursing tak pulak Ain bersama warga IPM dan CF dan boleh menjalani praktikal di PTPF dan diterima bekerja.

"Semoga didikan yang diterima di IPM dan pengalaman bertugas di PTPF akan memberikan Ain lebih mudah untuk melaksanakan tugas ditempat baru suatu hari nanti. Insya Allah."

Ain bakal mendirikan rumahtangga pada 25 Oktober 2014 dan bakal  menamatkan tugasnya pada Januari 2015 kerana mengikut suaminya setelah berkahwin.

Kami di IPM mendoakan semoga segala urusan Ain dipermudahkan. Ain merupakan pelajar Pengurusan Pejabat tahun 2012.











Teruja tengok uniform Ain setiap hari bertukar warna katanya. Meriahnya bekerja dalam suasana ceria ni. 

Terima kasih tak terhingga kepada Ain atau Norain Ab Jabar kerana telah meluangkan masa berkongsi kisah kejayaan.

Pukul 12 malam berkongsi di WhatsApp kisah kejayaan hebat bukan!


Tonton video menarik mengenai PTPF











 

Nur Farizan. Pakar Kerjaya. 14 tahun berpengalaman mengubah hidup anak didiknya yang kini telah berkhidmat di jabatan kerajaan & swasta. Insya Allah.

www.nurfarizan.com
www.ipmmunshi.com

3 Tanda Apabila Kucing Datang

Friday, September 19, 2014 2 Comments
Bila kita makan di kedai makan.
Tiba-tiba ada kucing datang.
Minta makanan dengan kita.
Kenapa tak pada orang lain?
Saya biasa alami situasi ini.
Saya dapat rungkaikan.
3 tanda apabila kucing datang.
Kepada kita bukan orang lain.

Pertama.
Allah sedang bagi tahu.
Makanan kita hak kita itu.
Bukan semuanya rezeki kita.
Sebahagiannya rezeki kucing itu.
Sebab itu ia datang pada kita.

Kedua.
Allah sedang bagi tahu.
Apabila kita memberi makanan.
Kepada kucing itu.
Rezeki lain akan Allah ganti.
Yang lebih baik.
Sebab 1 kebaikan itu.
Allah balas 10 kebaikan @ pahala.
Allah Maha Mampu.
Bagi lebih dari itu.

Ketiga.
Allah sedang bagi tahu.
Apabila kita tak memberi makanan.
Kepada kucing itu.
Sebenarnya kita.
Sedang menolak rezeki baru.
Allah nak bagi kepada kita.

Rezeki itu luas.
Bukan hanya pada wang.
Tapi meliputi semua kehidupan.
Ingin ikhlas memberi.
Berilah pada haiwan.
Kerana haiwan tak pandai
Ucap terima kasih kepada kita.
Ia hanya tahu minta dan makan.

#3TandaRezekiKucing
#MuslimBukhari




 

13 September 2014

Kelebihan Manzil – Mencegah dan Merawat Sihir

Saturday, September 13, 2014 0 Comments
gambar carian google



















Soalan:
Apa itu manzil?

Jawapan:
Manzil ialah satu set ayat-ayat suci al-Qur'an al-Kareem yang digunakan untuk mencegah dan merawat sihir.
Kewujudan sihir disebut dlm al-Qur'an al-Kareem,

Mereka (membelakangkan Kitab Allah) dan mengikut ajaran-ajaran sihir yang dibacakan oleh puak-puak Syaitan dalam masa pemerintahan Nabi Sulaiman, padahal Nabi Sulaiman tidak mengamalkan sihir yang menyebabkan kekufuran itu, akan tetapi puak-puak Syaitan itulah yang kafir (dengan amalan sihirnya);

kerana merekalah yang mengajarkan manusia ilmu sihir dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat: Harut dan Marut, di negeri Babil (Babylon), sedang mereka berdua tidak mengajar seseorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya dengan berkata:

"Sesungguhnya kami ini hanyalah cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya)".

Dalam pada itu ada juga orang-orang mempelajari dari mereka berdua: ilmu sihir yang boleh menceraikan antara seorang suami dengan isterinya, padahal mereka tidak akan dapat sama sekali memberi mudarat (atau membahayakan) dengan sihir itu seseorang pun melainkan dengan izin Allah.

Dan sebenarnya mereka mempelajari perkara yang hanya membahayakan mereka dan tidak memberi manfaat kepada mereka. Dan demi sesungguhnya mereka (kaum Yahudi itu) telahpun mengetahui bahawa sesiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian yang baik di akhirat. Demi sesungguhnya amat buruknya apa yang mereka pilih untuk diri mereka, kalaulah mereka mengetahui.  [2:102]

Manzil diasaskan oleh Shaykh Muhammad Zakariyya al-Kandahlawi RH, seorang sufi dari Tarekat Chishti yang berasal dari sempadan India-Pakistan.

Antara senarai manzil yang terdapat dalam al-Qur'an al-Kareem:
1. Surah Al-Fatihah [1:1-7].
2. Surah Al-Baqarah [2:1-5].
3. Surah Al-Baqarah [2:163].
4. Surah Al-Baqarah [2:255-257].
5. Surah Al-Baqarah [2:284-286].
6. Surah 'Ali 'Imran [3:18].
7. Surah 'Ali 'Imran [3:26-27].
8. Surah Al-'A'raf [7:54-56].
9. Surah Bani Israil [17:110-111].
10. Surah Al-Mu'minun [23:115-118].
11. Surah As-Saffat [37:1-11].
12. Surah Ar-Rahman [55:33-40].
13. Surah Al-Hashr [59:21-24].
14. Surah Al-Jinn [72:1-4].
15. Surah Al-Kafirun [109:1-6].
16. Surah Al-Ikhlas [112:1-4].
17. Surah Al-Falaq [113:1-5].
18. Surah An-Nas [114:1-6].

Ayat-ayat manzil ini boleh dibaca sekali atau dua kali sehari (pada waktu pagi dan petang).

Bacaan ini dibacakan oleh Shaikh Mishary




9 September 2014

Bicara 8 September 2014

Tuesday, September 09, 2014 0 Comments
Selfie / Wefie bersama Umairah .. Pandainya adik aku ni



Hari Isnin permulaan hari. Maka genaplah usia ku 30++. Terima kasih kepada Puan Ros iaitu emak ku yang mengandung, melahirkan dan membesarkan sehingga sebesar begini hehe.

Maka bertanya kepada diri aku sendiri. Berapa orang yang aku telah jayakan. Rupanya baru sedikit. Maka khidmat bakti harus dicurahkan lagi. 

Terima kasih kepada semua yang masih mengingati tarikh 8/9 di mana tarikh ini aku dilahirkan.

Oleh kerana tarikh ini adalah hari taklimat kerjaya Pengurusan Pejabat maka beberapa perkara perlu diteliti antaranya perlu diutamakan yang utama.

maka ter post lah di facebook ku ..










Terima kasih Siti Ahmad dia kirimkan diwallnya wallpaper menarik ni, jangan pulak ada yang loya tengok gambar daring ni hehe, gambar ini diambil semasa bengkel solekan dan keterampilan pada beberapa bulan yang lalu :)