24 Apr 2016

RAHSIA saya dapat KERJA

Sunday, April 24, 2016
dah banyak kali saya 
pergi temu duga 

jawapan sangat mengecewakan 
masuk kali ni dah 5 kali 

huwaa. sedihnya 
nak kata tak pergi kursus
dah pergi. siap ikuti

dengan jayanya.
saya tertanya apa silap saya
nak aje saya tanya 
pada tuan penemuduga 

tu apa salah dan silap saya
sehinggakan semua 
teknik dan tips temu duga 
saya dah buat!

serius. saya memang stress
stress tahap gaban lah
mak, ayah, kawan-kawan 

dok tanya bila 
nak dapat kerja.
satu hari tu saya terdetik 
nak mesej cikgu saya 

kira nak mengadu lah ni 
sebab dia saja yang boleh 
dengar isi hati saya.
selang beberapa hari 

saya pergi lagi temu duga
semangat tak kalah
haaa. saya terkejut 
diterima bekerja?

Allahuakhar. air mata mengalir
impian bekerja termakbul.

terima kasih kat cikgu cf 
sebab dia sarankan 
saya mandi garam nur

ni nombor cikgu cf +60111-337 6596
cubalah ya mana tahu
rezeki kan?


Sedekah

Sunday, April 24, 2016
Bismillah. Selamat pagi. selepas subuh . di sunatkan bersedekah. bersedekah memang banyak kelebihannya. kenapa tak percaya ya?  kena buat dulu lah baru tahu apakah yang berlaku dalam hidup kita. bersedekah ni tidak semestinya duit. tetapi harian kita perlukan duit bukan? jadi berilah apa yang kita ada dengan kadar minima.

mengikut pengalaman kenalan cikgu cf . beliau pernah bersedekah RM50 wow banyak tu. banyak ke? cuba tengok pergi beli barang kat pasaraya banyak dak. bila kita nak bersedekah nilai sebegitu macam banyak kan. itulah sedekah ni tak susah dan juga tak lah berat. ia bergantung pada hati kita sendiri. 

nak cuci hati? maka bersedekahlah . selain buat amalan-amalan lain . antaranya solat awal waktu . solat taubat . 

ok dipendekkan cerita kenalan ni tadi bersedekah dengan nilai RM50. Subhanallah beliau telah mendapat projek bernilai RM10 ribu!

Cop. cop bersedekah bukan untuk kaya, tetapi bersedekah untuk kayakan jiwa. Insya Allah.




13 Apr 2016

Doa Waktu Pagi

Wednesday, April 13, 2016
saya doakan pagi ini rakan sahabat yang membaca status ini. "Ya Allah sesungguhnya aku memohon daripadaMu, ilmu yang bermanfaat, rezeki yang baik, amalan yang diterima. aamiin ya robbal alamiin" - #nhs


Ya Allah, sesungguhnya aku memohon daripadaMu 
ilmu yang bermanfaat, rezeki yang baik dan amalan yang diterima. 

12 Apr 2016

Manfaat Buah Lemon

Tuesday, April 12, 2016
Manfaat kesihatan lemon adalah disebabkan oleh banyak unsur berkhasiat seperti vitamin C, vitamin B6, vitamin A, vitamin E, folat, thiamin niacin, riboflavin, asid Pantothenic, tembaga, kalsium, besi, magnesium, kalium, zink, fosforus dan protein.

Lemon adalah buah yang mengandungi flavonoid, yang komposit yang mengandungi ciri-ciri antioksidan pertempuran dan kanser.

Ia membantu untuk mengelakkan kencing manis, sembelit, tekanan darah tinggi, demam, masalah pencernaan dan banyak masalah lain, dan juga memperbaiki kulit, rambut dan gigi.

Kajian yang dilakukan di Persatuan Urologi Amerika menyerlahkan hakikat bahawa air limau atau jus lemon boleh menghapuskan berlakunya batu karang dengan membentuk sitrat kencing, yang menghalang pembentukan kristal.



=============================================
Mengamalkan ❀ mandian Therapy Salt Lemon-Detox dan rendaman kaki mampu memperbaiki tahap kesihatan yang lebih baik. Insya Allah.

☎ Dapatkan Khidmat Nasihat di talian 0111-337 6596.
Layari www.nurhimalayansalt.com
Dapatkan Khidmat Nasihat di talian 0111-337 6596Layari www.nurhimalayansalt.com
mandian Therapy Salt dan rendaman kaki mampu memperbaiki tahap kesihatan yang lebih baik. Insya Allah.

7 Apr 2016

PROMOSI ONEXOX Nikmati 850 Hari Tempoh Sah Laku HANYA RM20 Sahaja

Thursday, April 07, 2016
✆Nak kekalkan nombor sedia ada? 
Oh bisa diatur hehe Cakap jer dengan 
Dealer ONEXOX SYSD 30680 

Save nombor ni ya +6010-867 0212 
@ Team AKSS 0111-337 6319

✆Pasti layanan ramah mesra untuk uols tau   
Nak CF bantu pun tak ada masalah anytime tau ❤❤

Baca Kisah Dealer ONEXOX Taja Talian Khidmat Nasihat Garam NUR



Promosi Sah Sehingga Mei 2016
Promosi Sah Sehingga Mei 2016
Promosi Sah Sehingga Mei 2016




Sepuluh Ayat

Thursday, April 07, 2016
Sayyidina Abu Hurairah r.a berkata Rasulullah s.a.w bersabda, "Sesiapa yang membaca sepuluh ayat dalam satu malam, tidak akan ditulis dalam kalangan orang-orang yang lalai daripada beribadat kepada Allah s.w.t. (Mustadrak Hakim)
.
.
Dah baca al-Quran? Alhamdulillah. 󾌧




3 Apr 2016

2 Apr 2016

5 Kelompok Jutawan

Saturday, April 02, 2016

Menyorot sumber daripada Brian Tracy International yang menyatakan golongan yang menjadi jutawan terdiri daripada 5 kelompok

74% ialah pemilik perniagaan
10% ialah golongan eksekutif senior yang memanjat tangga korporat
10% ialan golongan profesional seperti doktor, peguam, dan sebagainya.
5% ialah jurujual berkomisen dan konsultan jualan.
1% ialah pelbagai golongan lain.

Ini bermakna peluang anda amat cerah untuk menjadi seorang jutawan melalui perniagaan. Rasulullah s.a.w bukat setakat meletakkan 74% malah 90% punca rezeki adalah daripada perniagaan (maksud hadis riwayat Na’im bin Abdul Rahman dan Yahya bin Jabar).


Di taip oleh www.nurfarizan.com


1 Apr 2016

❤ Manfaat Minyak Pati Pine Di Dalam Garam Nur ❤

Friday, April 01, 2016


Membantu merawat penyakit kulit, ekzema & kudis.
Mengurangkan keradangan batu hempedu & kejadian batu karang.
Merangsang kuantiti kekerapan & kencing.
Ubat yang baik untuk sakit sendi, arthritis & keradangan.
Meningkatkan metabolisme & kesihatan mata.
Ubat semulajadi untuk jangkitan saluran kencing.
Membantu merawat bisul, luka, kecederaan sukan & kaki atlet.
Menyembuhkan masalah pernafasan, batuk dan sejuk.
.
.
------------------------------------

❤ Minyak Pati Pine ini juga salah satu minyak pati terkandung didalam Therapy Salt Lavender-Relax.


Pertanyaan & Tempahan

☎+6014-297 9545

Kami juga membuat penghantaran ke seluruh
Malaysia, Sabah, Sarawak, Brunei dan Singapore.


⚠Terhad selagi stock masih ada.



.

#NurHimalayanSalt
#TherapySalt
#LavenderRelax
#Mandian
#RendamanKaki
#GaramNur


󾌬󾌬

.

Follow Us @cfnurfarizan