24 April 2016

Sedekah

Bismillah. Selamat pagi. selepas subuh . di sunatkan bersedekah. bersedekah memang banyak kelebihannya. kenapa tak percaya ya?  kena buat dulu lah baru tahu apakah yang berlaku dalam hidup kita. bersedekah ni tidak semestinya duit. tetapi harian kita perlukan duit bukan? jadi berilah apa yang kita ada dengan kadar minima.

mengikut pengalaman kenalan cikgu cf . beliau pernah bersedekah RM50 wow banyak tu. banyak ke? cuba tengok pergi beli barang kat pasaraya banyak dak. bila kita nak bersedekah nilai sebegitu macam banyak kan. itulah sedekah ni tak susah dan juga tak lah berat. ia bergantung pada hati kita sendiri. 

nak cuci hati? maka bersedekahlah . selain buat amalan-amalan lain . antaranya solat awal waktu . solat taubat . 

ok dipendekkan cerita kenalan ni tadi bersedekah dengan nilai RM50. Subhanallah beliau telah mendapat projek bernilai RM10 ribu!

Cop. cop bersedekah bukan untuk kaya, tetapi bersedekah untuk kayakan jiwa. Insya Allah.




Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

Copyright © NurFarizan.Com