4 May 2017

# #Kerjaya

Kerja



alhamdulillah Allah masih berikan kita rezeki dari pelbagai cara. dulu cf mengajar dalam bidang pengurusan pejabat. sebenarnya kalau pernah menuntut ilmu dengan cf dulu . cf share semua perkara dari soal ilmu hidup . bukan sekadar hanya tentang pejabat.
.
motivasi kerjaya. lebih kepada bagaimana kita nak hidupkan jiwa kita lebih mendalam dalam soal dan tanggungjawab dalam kerja. mengenal rentak manusia sekeliling. kenali karakter dan sebagainya. sebab ilmu konsepnya cukup luas. jika kita hadkan ilmu atas sekadar sijil saja ia tak mencukupi untuk bergelar seorang pekerja.
.
ya ilmu itu cukup mahal harganya. hatta kita tak boleh nilai dalam bentuk wang ringgit semata. jika wang kita habis bayarkan untuk ilmu dan ilmu itu kita apply atau praktikkan ia akan terus diserap dalam jiwa kita.
.
jadi hargailah ilmu masa tenaga yang kita telah laburkan. dulu cf pernah bagi tau , belajar fokus. belajar sungguh sungguh. nah hasilnya sampai hari ini . cf dapat berita gembira.
.
"cf saya dah kerja"
"cf saya lulus temu duga kerajaan"
"cf saya bertuah dapat belajar di IPM"

walaupun IPM tidak lagi melatih uols. akan tetapi ilmunya terus meresap dalam jiwa. alhamdulillah. syukur . cf dapat pelajar yang ada kesungguhan. baik dan dengar kata. 
.
agaknya cf pakai magik kot 😁 nak berjaya tak dak magic na. yang penting usaha usaha setuju ke setuju

No comments:

Post a Comment

.

.

.

.

Follow Us @cfnurfarizan